De klantbeleving wordt de belangrijkste reden in keuze’s maken

De klantbeleving wordt de belangrijkste reden in keuze’s maken

‘In 2020 is klantbeleving de belangrijkste reden waarom iemand voor een bedrijf of merkt kiest’ – Forbes

Customer Journey

Hoe interacteert een klant met een bedrijf tijdens het koop- en klanttraject? Een vraag die van belang is voor het scoren van leads, want op welk moment besluit de potentiële klant dat hij daadwerkelijk jouw klant gaat worden? Door de customer journey in kaart te brengen wordt dit zichtbaar. Het doel van de customer journey is het leren kennen van je klant. Wie is je klant, welke touchpoints gaan ze af en wanneer besluiten ze wel of niet je product te kopen? De customer journey begint zodra de klant het idee heeft dat hij het product nodig heeft. Hier ben jij als bedrijf nog niet in beeld, maar de klant bevindt zich al wel in de de customer journey. Hij/zij denkt eraan klant te worden van iemand, nu moet jij ervoor zorgen dat de weg naar jouw product leidt.


Klantbeleving

In de huidige samenleving gaan mensen veelal af op hun gevoel bij een aankoop. Hoe belevenen zij het bedrijf, de communicatie en het proces omtrent de aankoop. Ze verwachten waardevolle en relevante content die nauw aansluit op hun unieke en individuele behoeften. De customer journey stopt niet meer bij de aanschaf van het product, dat is een onderdeel van de reis geworden. Hoe ervaart de klant na aankoop de service is waardevoller geworden dan de reis naar de aankoop toe.


De klantbeleving vindt plaats op verschillende touchpoints. Door de customer touchpoints op een rij te zetten kan er gekeken worden naar welke touchpoint het meest gebruikt worden door de (potentiële) klant. Denk hierij aan je website, call center, online formulieren, whitepapers, maar zeker ook je sociale media kanalen. Waar en vooral wanneer zorgen deze touchpoints voor engagement met je (potentiële) klant?


Jouw voordelen

Het vaststellen van de customer journey heeft nog meer voordelen naast het achterhalen waar de behoefte van de potentiële klanten ligt. De cystomer journey geeft namelijk inzicht in hoe je je eigen processen kunt optimaliseren. Waar haken klanten af? Waarom haken ze daar af? Wat is de USP die ze overhaalt jouw product te kopen? Stuk voor stuk vragen die van invloed zijn op het koop- en klantproces. Struikelblokken die aangepakt moeten worden om potentiële klanten te overtuigen van jouw product, en pluspunten die ingezet kunnen worden ter promotie van jouw product.


Wij zorgen voor een persoonlijke touch. Wil je commercieel resultaat boeken? Ben je benieuwd naar de toegevoegde waarde van leadgeneratie door het werven van nieuwe klanten via telefonische acquisitie? Wij geven je graag vrijblijvend een indruk van onze expertise en ervaring.